fbpx

Workshops, kurser
og undervisning

Jeg hjælper detail butikker og almene virksomheder med at mestre at lave videoer, fra idé til færdigt produkt på 20 minutter.

UDVALGTE REFERENCER

Kasper Lundby fra Polite Media

Om workshoppen

Formålet med forløbet

Denne workshop har fokus på, at lære virksomheder hvordan de selv kan lave videoer til sociale medier.

Derfor er der stor fokus på, at give deltagerne relevant information og praktiske værktøjer, som de kan tage direkte fra forløbet og implementere i deres markedsføring og dagligdag.

Det handler om at gøre video let, overskueligt og nemt at lave i hverdagen.

Deltagerne kommer til at lære

  • RHvordan man udtænker og planlægger en video.
  • RFilmer og redigerer videoer kun ved brug af sin telefon.
  • RTips og tricks til at lave gode og relevante videoer.
  • RHvordan man på 20 min. kan gå fra idé til færdigt resultat.
  • RHvordan man optimerer sine videoer ud fra data.

Hvordan foregår

Forløbet i praksis?

Forløbet bygger på fysiske workshops, hvor deltagere kan lære gennem teoretiske indlæg, praktiske eksempler, hands-on og fælles sparring.

Alt forgår på telefonen

Alle videoerne planlægges, filmes og redigeres på telefonen.

Alle deltagere skal derfor medbringe telefon, oplader og evt. powerbank.

Vi arbejder i par

Deltagerne kommer til at lære hvordan de selv kan lave videoer, men vi arbejder altid i par af to, for at få mest muligt engagement og sparring.

10 års erfaring, samlet på 4 lektioner

På 4 lektioner gennemgår vi alt man skal vide før du filmer, imens du filmer, hvordan du redigerer din video, offentliggøre videoen og optimerer ud fra data og insights.

Hands-on og teori

Workshoppen er opdelt i skiftevis teoretiske oplæg og praktisk hands-on hvor deltagerne kommer ud og producerer video.

Deltagerne får altså løbende ny viden gennem workshoppen, som de kan bygge på deres video.

“Jeg har haft meget glæde af at være med på det her forløb. Det har været rigtig godt.

Jeg har lært mange ting, som jeg overhovedet ikke havde bekendtskab til før, og vi kan se det virker”

Viviann Hansen

Ejer, Boline Chokolade

“Det er jordnært og nemt at forholde sig til. Man får gode konkrete råd, som kan bruges i hverdagen, og vi har set det har virket, så det har været super godt.”

Tasja Vium Bruun

Ejer, Guldsmedens Værksted

En video i 4 trin

En video kan opdeles i fire simple trin. Disse trin indeholder hver vigtige og fundamentale pointer, som er med til at sikre videoens succes.

1. Før du filmer.
2. Optagelse af videoen.
3. Redigering & udgivelse
4. Analyse af data

Emner vi gennemgår i forløbet

1.

Før du filmer

  • De 4 trin til god video.
  • Manuskript vs autentisk fremførelse.
  • Features vs benefits.
  • Hvor lang skal min video være?
  • Hvilket format skal man filme i?
3.

Redigering & udgivelse

  • Accepter at der er fejl.
  • Redigering / klipning.
  • Eksportering til sociale medier.
  • Upload og offentliggørelse
  • Sådan vedligeholder du dit opslag.
  • Kvantitet vs kvalitet.
2.

Under optagelsen

  • Kompositionen i billedet.
  • Lys og lyd.
  • Performance foran kameraet.
  • Naturlige vs digitale overgannge.
  • Eksperimenter og prøv nye ting.
4.

Analyse af data

  • Introduktion til Facebook Business Manager og Creator Studio.
  • Hvordan vi analyserer vores nøgletal, hvad disse betyder og hvilke der er særligt interessante, samt hvordan vi optimerer ud fra vores data.
  • Fælles erfaringer på tværs af deltagerne.

Nogle af mine helt
fantastiske forløb…

Jeg har haft fornøjelsen af at lære en stor håndfuld virksomheder, hvordan de selv kan producere små men effektive videoer til sociale medier.

Siden 2011 har jeg eksperimenteret og lært en masse om at lave videoer. I dette forløb lukker jeg op for den viden og deler alt jeg har lært.

Jeg fokuserer på, at deltagerne i forløbet får prøvet deres grænser af foran kameraet, så de til sidst er trygge når de laver videoer.

Kasper Lundby fra Polite Media

“Jeg synes det er rigtig godt, og jeg har fået rigtig meget med.

Før kurset var vi i gang med video, men vi har fået nogle værktøjer, der har fintunet det vi allerede gør.

De her kurser med videoer, kommer en tand ud over det vi plejer at lave, så det er rigtig godt”

Karina Vejle Lohse

Ejer, Hos Lohse

“Jeg ved nu noget om video, og nogle forskellige værktøjer man kan bruge, bl.a. til at redigere dem.

Det er ny viden, der har åbnet mine øjne for nogle store muligheder.”

Søren Pedersen

Ejer, Tøj Eksperten Nakskov

Ofte stillede spørgsmål

Hvor mange deltagere kan vi være i et forløb?

Hvert forløb består gerne af flere hold, og i forskellige byer.

Hvert hold kommer igennem 2 eller 4 dages kursus á 2,5 time pr. gang. Der er ingen grænse for, hvor mange forløb der laves samtidigt, men jeg anbefaler, at der maksimalt er 10 deltagere pr. hold, da der ofte er mange spørgsmål og tekniske udfordringer, som jeg løser for deltagerne undervejs.

Hvor kan vi afholde workshops henne?

Jeg kommer rundt i hele landet og afholder workshops, så uanset hvor i Danmark i vil lære at lave videoer, så kommer jeg glædeligt og viser jer.

Behøver deltagerne at have nogen erfaring?

Nej! Deltagerne på mine forløb har ofte meget forskellige erfaringer med videoer og sociale medier.

Uanset om du har lavet videoer på telefonen før, eller om du alrdig har åbnet dit kamera på mobilen, så sørger jeg for, at du bliver tryg, selvsikker og lærer at lave korte og effektive videoer med din telefon, fra idé til færdig video på maks. 20 min.

Hvad skal vi medbringe til forløbet?

Deltagerne skal blot medbringe deres telefon, evt. powerbank og gode humør.

Hvad skal bruges af lokale og forplejning?

For at jeg kan afholde workshop, skal jeg bruge et lokale med projekter / skærm og evt. sandwich, kaffe eller frugt til deltagerne.

Hvor længe varer et forløb?

Et forløb kan afholdes over 2 eller 4 dage, af ca. 2,5 times varighed af gangen.

Der er en fordel, at have minimum 14 dage mellem oplæggene, da deltagerne bør have tid til at arbejde med videoer i deres hverdag.

Får deltagerne lektier for?

Undervejs i forløbet kommer deltagerne til at arbejde med at lave videoer i deres hverdag, enten i deres butik eller virksomhed.

Ingen får direkte lektier for, men jeg giver løbende udfordringer og giver deltagerne konstakt feedback på det indhold de selv producerer i hverdagen.

Skal vi tage en snak?

Uanset om det er videoproduktion, hjemmeside eller annoncering, så er jeg altid frisk på en uforpligtende snak!

Giv mig et kald, eller brug formularen nedenunder.